Filme de cartier

Pe 24 martie, vă așteptăm într-un bloc din Grozăvești, la o selecţie de proiecţii de filme observaţioniste, realizate de Mugur Grosu, la ferestrele unor apartamente în care a locuit sau în cartiere prin care a bântuit, la intervale foarte diferite de timp:

  1. Tomis Nord Blues, 2002, ~40 de minute

Timp de 24 de ore, de la etajul 3 al apartamentului părinţilor mei, am filmat în continuu strada Cişmelei, din cartierul constănţean Tomis Nord. Am descoperit cu surprindere personaje, situaţii, relaţii şi ritmuri urbane pe care nu le-am sesizat niciodată în adevărata lor profunzime şi poezie, deşi crescusem în acel cartier şi privisem de nenumărate ori pe fereastră.

  1. Vecinii, 2012, ~30 de minute

Am locuit doi ani şi mai bine la ultimul etaj al unui bloc turn din cartierul Titan. Într-o seară de vară, pe când fumam în balcon, mi-a atras atenţia la blocul din faţă, aflat destul de departe, un apartament puternic luminat, în care se fâţâiau doi bărbaţi dezbrăcaţi. Intrigat, am pus teleobiectivul la aparatul foto şi i-am privit mai bine. Părea un cuplu homosexual între două vârste, într-un cadru foarte domestic: unul dintre ei călca rufe. Cu această ocazie, am studiat şi ferestrele învecinate, şi-am început să fiu fascinant de straturile şi ţesuturile acelui bloc, de apartamente precum fagurii un stup, cu diferenţa că vecinii nu comunicau şi nu interacţionau nici când ieşeau în balcon. Mi-am instalat camera pe trepied şi-am început să-l filmez zilnic, urmărind raporturile involuntare dintre vecini. În infinitatea de combinaţii posibile, la montajul final am exlus, dintre picanteriile inerente, simpaticul cuplu căruia-i datorez acest videopoem. Nu mi-am permis nici măcar să-i filmez.

  1. Te iubesc / I love you, 2012, 9 minute

Scene sensibile filmate într-o seară de martie pe Bulevardul Unirii, peste care am suprapus sunete de pe străzile din San Francisco, înregistrate în acelaşi an de colectivul experimental Somnoroase Păsărele.

Rezervări aici

filme de cartier - cov_vecinii

Lasă un răspuns

